CARİ HAREKET KAYITLARI GİRİŞ İŞLEMLERİ :

Cari Hareket Kaydı yapabilmek için öncelikle işlem yapılacak olan cari kartının bulunması gerekir. Bunun için, pencerenin üst kısmında bulunan arama alanlarından bir tanesine (carinin kodunu, adını veya grubunu yazarak, işlem yapılacak olan cari kartı bulunur) bilgi girişi yapılır. (Detaylı bilgi “Cari Kart Arama” bölümünde verilmiştir.)

Seçilen carinin bilgileri otomatik olarak ekrana gelir. Cari bilgileri ekrana geldikten sonra yapılacak işlemler şu şekildedir.

                 

Cari Hareket Kayıtları sekmesine ulaşmak için cari seçilerek

Ekrana “Yeni Hareket Kayıt Girişi” penceresi gelecektir. Bu pencere üzerinden carinin borcu ve alacağıyla ilgili her türlü bilgi girişi yapılabilir.

Giriş Tarihi : İşlem yapılan tarih girilir.
Vade : Carinin ödeme yapacağı yada cariden tahsilat yapılacağı günün tarihi girilir.
Hareket Tipi: Devir, Tahsilat, Tediye, Alış Faturası, Satış Faturası, Müşteri Senedi, Borç Senedi, Müşteri Çeki, Borç Çeki, Karşılıksız Çek, Muhtelif, Dekont işlemlerinden birisi seçilir.

Durum : Yapılan alış faturalarının, satış faturalarının, tahsilat, tediye işlemlerinin “Açık” veya “Kapalı” olduğu seçilir. “Kapalı” olarak seçilen Tahsilat, Tediye, Alış Faturası, Satış Faturası işlemleri “Kasa Defterine” işlenir. “Açık” seçilenler, işlem tamamlanmadığı için “Kasa Defteri”ne işlenmez.
Borç : Carinin borcu girilir.
Alacak : Carinin alacağı girilir.
Açıklama : Cari veya yapılan işlemle ilgili açıklama yazılır.
Kaydet : Kayıt girişi tamamlandıktan sonra “Kaydet” butonu tıklanır ve kayıt işlemi yapıldıktan sonra pencere kapatılır.

Tarih Aralığı: Carinin hareketlerinin izlenmek istendiği iki tarih aralığı belirlenir.
Filtrele : Tarih aralığı belirlendikten sonra iki tarih aralığındaki cari hareketlerin filtrelenmesi için kullanılır.
Filtre İptal : Filtreleme işlemi bittikten sonra carinin tüm hareketlerine geri dönmek için kullanılır.Toplam Borç, Toplam Alacak, Bakiye kısımlarında ilgili bilgiler görülmektedir.
Bakiye Onar: Elektrik kesilmelerinde veya bilgisayarda oluşabilecek herhangi bir sorun durumunda hesapların tekrar gözden geçirilerek doğru bir şekilde gösterilmesini sağlayan butondur.
Detay Aç : Seçilmiş olan hareket satırının ayrıntılı belgesini açar.
O.Vade ( Ortalama Vade): “Ortalama Vade Hesabı” penceresinde “Baz Alınacak Tarih” kısmına işlem yapılan tarih yazılır ve ortalama vadesi alınmak istenilen alan seçilerek “Hesapla” butonu tıklanır.